Пазли з кожним роком набувають все більшої популярності. І в цьому немає нічого дивного! Адже, ця гра захоплює як дітей, так і дорослих. Складаючи пазли дитина розвиває уяву, логічне мислення, увагу, цілісність сприйняття, зміцнює пальчики, вчиться захоплювати предмети.
Починати збирати пазли вже можна приблизно з 3,5 - 4 років. Однак тут варто врахувати інтерес дитини і складність пазлів. Починати варто з пазлів, які включають в себе невелике число великих деталей. Згодом можна ускладнювати, збільшуючи кількість деталей і зменшуючи розмір деталей. Предмети, зображені на пазлах, повинні бути знайомі дитині. Бажано, якщо це буде один великий предмет, наприклад, улюблений казковий герой вашого малюка. Також буде краще, якщо на деталі буде зображений окремий впізнаваний дитиною образ.
Збираючи пазли вперше, бажано допомогти дитині – створити ситуацію успіху, щоб у вашого малюка з’явився інтерес до даного заняття. Зробіть ваше заняття цікавим для дитини.
Наприклад: Ви можете самостійно зібрати картинку, а потім прибрати 2-3 деталі і запропонувати дитині їх відшукати: «Я зібрала картинку, але прибігла мишка і декілька деталей розкидала. Давай ти допоможеш мені її зібрати знову!». З маленькими дітьми під час цього цікавого процесу можна придумувати казку, вивчати навколишній світ. Наприклад «Хто намальований на цьому шматочку? Собачка? А що собачка робить? Сидить. "Ну і так далі.
А ось діти старшого віку, у яких вже добре розвинена уява і вони знають правила гри, можуть починати збирати картинку «з чистого аркуша».
Розрізні картинки
Розрізні картинки – це картинки, розрізані прямими (в більшості випадків) лініями, на дві і більше частини (в залежності від складності). Починайте з найпростіших картинок (зображений один великий предмет, розрізаний на 2 – 4 частини)
Згодом можна ускладнювати завдання, пропонуючи малюкові картинки, що складаються з більшого числа деталей (6, 8, 12 елементів).
Метою цієї гри для самих маленьких є з'ясування понять частини і цілого, відпрацювання механічних навичок (покласти потрібну деталь на потрібне місце) і концентрації уваги. В процесі гри, розвиваються такі якості, як вміння комбінувати, синтезувати ціле з деталей; розвивається мова, зорово-моторна координація та просторове сприйняття.
Дитина повинна навчитися «побачити» картинку в деталях, утримати її в пам'яті і повторити самостійно, подумки перевертаючи і комбінуючи частини.
Гра розрахована на найменших, і якщо ви не навчите дитину основам, то малюк може швидко втратити до неї інтерес, тому на перших етапах, якщо виникають труднощі, допоможіть йому. Зберіть картинку самостійно, розкажіть, що на ній зображено, задавайте в процесі навідні запитання, придумайте про зображеного героя цікаву історію, загадайте загадки і т.д.
Немає коментарів:
Дописати коментар