Translate

Інноваційні технології в ЗДО

 

Інноваційні педагогічні технології - це цілеспрямоване, систематичне й послідовне впровадження в освітню практику оригінальних, новаторських способів, прийомів педагогічних дій і засобів. Вони охоплюють освітній процес ДНЗ від визначення мети до результатів. 

Інноваційні педагогічні технології, які використовуються  в освітньому процесі 

1)  Технологія особистісно орієнтованої освіти 

2)  Технологія інтегрованого навчання та виховання 



3) Технології створення сучасного інформаційного освітнього середовища для дитини (критичне застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією на роботі, в публічному просторі та у приватному спілкуванні; інформаційна й медіа-грамотність педагога; володіння алгоритмічним мисленням, роботою з базами даних; навички безпеки в Інтернеті та кібербезпеці; розуміння етики роботи з інформацією - дотримання академічної доброчесності; практичне застосування цифрових інструментів Google, YouTube, мобільного додатку Viber, Facebook; створення папок (Microsoft Office), набирання та опрацьовування текстів (Word), складання таблиць (Excel), створення презентацій (PowerPoint)  тощо)

 4)  Технологія формування критичного мислення (ейдетика, мнемотехніка, друдли, картки-схеми, коректурні таблиці, асоціативні карти, структурно-логічні схеми, розповідання за схемами, опис предметів за схемами-моделями, моделювання казки, моделювання проблемних ситуацій,  інтелектуальні ігри Нікітіних та ін.)

 5)  Технологія розвитку творчої особистості - ТРВЗ (Г. Альтшуллера) 

6)  Технологія розвитку пам'яті і мовлення з використанням прийомів ейдетики та мнемотехніки (Є.В. Антощук) 

7) 

 Методика мовленнєвого розвитку дошкільників «Мовленнєвий компонент дошкільної освіти» (А.М. Богуш)

 8)  Методика організації художньо-мовленнєвої діяльності (А. Богуш, Н.Гавриш) 

9)  Методика українознавства у дошкільному закладі (А. Богуш, Н. Лисенко)

 10) Методика використання схем-моделей у лексико-граматичній роботі з дошкільниками: опис іграшок, одягу, посуду, овочів, фруктів, пір року; мнемічні схеми-моделі для заучування віршів (О. Білан, К Крутій) 

11) Методика використання схем-моделей для навчання дітей описових розповідей (Т. Ткаченко) 

12) Методика «Художнє слово і дитяче мовлення» (Н. Гавриш) 

13) Методика «Виховуємо казкою»: нетрадиційні методи роботи з казкою (Л. Фесюкова) 

14) Гуманістична педагогіка В.О. Сухомлинського (уроки мислення серед природи; уроки милування, уроки доброти, уроки патріотизму, уроки в кімнаті казки, слухання «музики природи», «Школа виховання добрих почуттів»)

 15) Методика розвитку творчих здібностей на заняттях з образотворчого мистецтва (Л. Шульга) 

16) Технологія фізичного виховання дітей М. Єфименка («Театр фізичного виховання і оздоровлення дітей») 

17) Здоров'язбережувальні та здоров'яформувальні технології: профілактичні (різні види самомасажу; ходіння по «доріжках здоров'я»; коригувальні вправи на профілактику плоскостопості, постави; оздоровча ходьба в середньому темпі; оздоровчий біг; загартовувальні процедури тощо); профілактично-лікувальні (фітотерапія, аромотерапія (ароматизація приміщення), вживання фітонцидів, вживання «добрих слів» тощо); оздоровчі технології терапевтичного спрямування (арттерапія, пісочна терапія, сміхотерапія, казкотерапія, музикотерапія, кольоротерапія, ігротерапія, пальчикова гімнастика (вправи, ігри, картинки), дихальна гімнастика, фітбол-гімнастика, психогімнастика (вправи, ігри, етюди, пантоміми), зорова гімнастика, коригувальна гімнастика, міогімнастика (вправи для язичка), чирлідинг-гімнастика, танцювально-ритмічна гімнастика тощо) 

18) Інноваційні технології фізичного розвитку дошкільників (оздоровчі прогулянки; різновиди фізкультури на свіжому повітрі; малі олімпійські ігри; фізкультурно-оздоровчі заняття; гімнастика пробудження після сну, музично-ритмічна гімнастика, фізкультурно-музичні руханки, флешмоби, конкурси тощо) 

19) Валеологізація освітнього процесу (введення до розкладу організованої навчально-пізнавальної діяльності в усіх вікових групах занять з основ здоров'я (валеології та безпеки життєдіяльності)

 20). Дошкільнятам - освіта для сталого розвитку. Олена Пометун, Наталія Гавриш

 21) Інтерактивні технології розвитку мови та комунікативно-мовленнєвої компетенції дитини

 22) Ігрові технології (ігри на розвиток великої та дрібної моторики; ігри з використанням м'яких модулів;  різновиди сучасних настільно-друкованих та заламінованих дидактичних ігор; різновиди рухливих ігор з атрибутами й без, народних ігор тощо)

 23) Музейна педагогіка

 24) Козацька педагогіка 

25) Технології кулінарії 

26) Ігрова квест-технологія 

27) Методика проведення ранкових зустрічей

 28) Авторські технології відомих майстрів педагогічної праці; вивчення, узагальнення та поширення досвіду роботи педагогічних працівників ЗДО.


Немає коментарів:

Дописати коментар