Translate

Пізнавально-дослідницький проєкт «Трав'янчик - хто це?»

Досліди з городиною!

23січня 2023 року в молодшій дошкільній групі "Сонечко" було висаджено цибулю,  салат кучерявець Одеський,  петрушка гігантела,  чорнобривці,  Травянчики -іграшки з пророщеного овеса,пшениці,жита.

Скажи мені - я забуду,

Покажи мені - я запам'ятаю,

Дай мені зробити це

І це стане моїм назавжди "

Конфуцій 


Мета - створення умов для формування пізнавально-дослідницької діяльності через залучення дітей в вирощування Трав'янчика.


Проєктна ідея: ознайомлення дітей молодшого віку з екологічною іграшкою, прищеплення трудових навичок з вирощування декоративних рослин.

Екологічна іграшка може бути оригінальним і дивним подарунком дітям, вони будуть із задоволенням доглядати і спостерігати, як росте "зачіска" у Трав'янчика.


Причини розробки:

  

1. Розширювати уявлення дітей про навколишній світ.

2. Прищепити трудові навички по догляду за екоіграшкою.

3. Проводити спостереження, дослідження.


Завдання проєкту:


1. Ознайомити дітей з процесом виготовлення екологічної іграшки своїми руками.


2. Формувати інтерес і бажання доглядати за своїм "вихованцем".


3. Спостерігати за всіма фазами розвитку рослини від проростання зерна до появи перших пагонів.


4. Узагальнювати уявлення дітей про умови, необхідні для росту і розвитку насіння.


5. Активувати літературний багаж дітей віршами, загадками по темі "Тварини", "Комахи".

6. Розвивати пізнавальні і творчі здібності дітей.


7. Виховувати повагу до трудової діяльності через еко-іграшку.


8. Формувати вміння домовляти про розподіл роботи, відповідальне ставлення до дорученого завдання.


9. Залучити батьків до співпраці над проєктом.


Тип проєкту: індивідуальний, дослідницький, творчий.


Вид проєкту: екологічний, пізнавально-дослідний.


Термін реалізації проєктусічень-лютий 2023 р., довготривалий.


Обладнання: одноразові тарілки, тирса, насіння пшениці,трави, лійка з водою, ножиці, ложка, капронова тканина ,клей,пластмасовий посуд, атрибути для прикраси виробів.




Процес виготовлення Трав’янчика власними руками
Зелений, пахучий, зовсім не колючий.

Ми з нетерпінням чекали поки виросте травичка!

Наш веселий город!

На віконці ти ростеш, на іграшку ти схожий.














































Вірші



Наш Травянчик - прикраса групи!

З ним живе сама природа.

Він росте і зеленіє

І зимою душу гріє.



Мій Трав'янчик

по кличці Стрибун,

Він росте у всіх на виду,

Як трава в зеленому саду.



У нас виріс хлопчик

На ім'я Травянчик.

Ростили, поливали,

Любов даровували.



Еко-живчик, мій улюблений.

На віконці ти ростеш,

На іграшку ти схожий.

радуєшь нас кожен день,


Еко-живчик,мій хороший!



Етапи реалізації


І. Організаційний


1. Бесіда  "Екологічна іграшка-Трав'янчик" (обговорити цілі та завдання проєкту, сформувати інтерес  по створенню умов для реалізації проєкту).

.

2. Консультація "Навіщо потрібен город на підвіконні?".

.

ІІ. Підготовчий


1. Підбір наочно-дидактичних посібників, демонстраційного матеріалу, природного матеріалу, художньої та наукової літератури, придбання необхідного обладнання (створити умови для реалізації проєкту "Екологічна іграшка" Веселі тварини ").


2. Розгляд книг, ілюстрацій про рослини, розгадування загадок (викликати інтерес до рослин, бажання піклуватися про них, поглиблювати і розширювати знання про види рослин).


ІІІ. Проєктна робота


1. процес виготовлення екологічної іграшки (викликати інтерес при вирощуванні декоративної рослини).

.

2. Досвід-спостереження за вирощуванням екологічної іграшки (вчити дітей помічати зміни, які відбуваються під час проростання зерен пшениці,трави до появи його перших пагонів)


3. Праця в куточку природи (продовжувати вчити дітей правильно будувати речення і робити висновки про створення сприятливих умов; отримати необхідні умови для зростання Трав'янчика).


V. Обговорення та презентація


1. Ігрова діяльність: "Назви ласкаво", "Скажи навпаки", "Що спільного і чим відрізняється", "Знайди Трав'янчика за описом".

Продуктивна діяльність: малювання "Травка в Лисички ", ліплення з пластиліну "Лисичка", аплікація "Лисичка-сестричка"; сюжетно-рольова гра "Перукарня"; Рухлива гра "Хитрунка лісова".


2. Розгадування загадок, читання і розучування віршів.


3. Спостереження "Виросла" зачіска "у звірка?". (Продовжувати вчити дітей помічати зміни в рості і в розвитку декоративних рослин.)


4. Стрижка Трав'янчика і розповідання віршів про свого "вихованця"


VІ. Підбиття підсумків


Проаналізували усі разом пророблену роботу. Вироби яскраві за своїм змістом, привертають увагу.


Кожен себе відчув дослідником. Діти навчилися доглядати за рослинами, знають умови необхідні для росту і розвитку. Діти люблять діяти і отримувати результат праці.Світ навколо спостерігали практично,а свої дії поєднували із спостереженням за результатами.


Навчились розуміти стан рослин, а значить дитина вчиться співчувати. Залучення до посильної праці – це перш за все розвиток таких якостей, як відповідальність, цілеспрямованість.


Зелене царство викликало величезний інтерес у дітей. Вони побачили в зеленому паростку живу істоту, життя якої цілком залежить від того,отримує він догляд чи ні. Отже, город на підвіконні в садочку  сприяє розвитку допитливості і спостережливості у дітей

У ході реалізації проєкту створилася атмосфера свята, що викликало  позитивні емоції, досвід, вміння радіти красі вирощуваних рослин.


Дослідницька діяльність забезпечує формування реалістичних уявлень про окремі об’єкти чи явища природи,потреби живих організмів, зв’язки та залежності у природі в їх багатоступеневій послідовності та єдності, комплексно впливає на почуттєву і діяльнісну сфери особистості дитини. 


Своє завдання вбачаємо в тому, щоб у спілкування з природою гартувати вихованців комфортно для них розв’язувати різноманітні освітні завдання, плекати високу духовність моральні почуття. Бо на своїй землі й посаджене власноруч деревце та квітка найгарніші й найкращі.





Немає коментарів:

Дописати коментар